reklama google ads

Kto odpowiada za błędy pozycjonera

Nie każdy pozycjoner stron internetowych jest nieomylny. Również przedstawicielom tego fachu może powinąć się noga w czasie wykonywania swoich obowiązków. Wtedy zachodzi pytanie, czy za swój błąd odpowiada on, czy też ktoś inny, na przykład firma, w której jest zatrudniony. Na początku trzeba stwierdzić, czy pomyłka nastąpiła z winy pozycjonera. Nie zawsze jest tak, że to jego postępowanie doprowadziło do nałożenia filtra lub też bana.

Czasem odpowiada google

Czasem winne jest Google, które nie jest chętne publikować informacji na temat tego, co uważa za zgodne z jego przekonaniami techniki pozycjonowania. Niestety Google oraz inne wyszukiwarki nie są zbyt łaskawe i przede wszystkim sprawiedliwe. Jeśli kilku pozycjonerów pozycjonuje strony internetowe tą samą techniką kara może spotkać jedną osobę. Bardzo często o takich zdarzeniach decyduje ślepy los. Jedyne co może zrobić dobry pozycjoner to takie działanie, które sprawi, że ryzyko zostanie bardzo mocno ograniczone, choć nie wyeliminowane w stu procentach. Dobra agencja seo np. Critical poradzi sobie z wieloma różnymi problemami.
Błędy w czasie pozycjonowania zdarzają się nawet najlepszym pozycjonerom, ponieważ jak wielu z nich powiada ,,nieznane są wyroki boskie oraz Google”.  Błędy są codziennością tej pracy, ale zdarza się tak, że ktoś musi się do nich przyznać. Przeważnie odpowiedzialność spada na pozycjonera, choć nie zawsze jest tak, że taka postawa jest sprawiedliwa. Często nie ma on wpływu na to, co dzieje się w samej wyszukiwarce, która do tej pory nie podała do publicznej wiadomości informacji o tym, które sposoby pozycjonowania stron internetowych są przez nią mile widziane i traktowane jako nieetyczne.

Co wtedy robić?

Odpowiedzialność może być przerzucona na klienta. Jak to się dzieje? Przed przystąpieniem do pozycjonowania każdy z nich jest informowany o tym, jakie ryzyko niesie ze sobą ten proces. Jeżeli zgodzi się na to, podejmuje odpowiedzialność i nie może mieć wtedy do nikogo pretensji. Niestety jednak problem polega na tym, że klienci w przeważającej części nie maja odpowiedniej wiedzy na temat tej branży i nie są w stanie podejmować przemyślanych decyzji